Продолжение. Начало Обсуждение окончательного доклада DSB
В схему необходимо встраивать сигнал от аварийного маяка, который включили пилоты, а не датчик перегрузки.
Можно предположить, что Алжир принял сигнал от другого маяка, активированного вручную в 13:20:04. Но для этого надо также предположить, что алжирцы после этого не читали доклад в части
The time of receipt of the message at the Algerian ground station was recorded as being at 13.20:04.51 (15.20:04.51 CET), 31 seconds earlier than the other messages. Verification against other messages received by the Algerian system on 17 July 2014 confirmed that there was an offset of just over 31 seconds in their recording system meaning that the message was actually recorded at 13.20:36 (15.20:36 CET); consistent with the other messages.
Очень странная ситуация с таким сдвигом часов у алжирцев как раз в Last FDR point, но также стрёмно исходить из того, что они не читали доклад или их побудили молчать дальше.
Также странны 50 секунд задержки у этого маяка (уже писал в Ребусы DSB final report):
The portable Emergency Locator Transmitter is located in a stowage area near the forward passenger door on the right hand side, door 1R. A placard is installed near the portable Emergency Locator Transmitter to inform the aeroplane’s crew of its location. A portable Emergency Locator Transmitter has a 50 second time period between activation and the transmission of its signal. The portable Emergency Locator Transmitter, with only a manual system of activation, was not recovered. It was not activated; there was no data found to have been transmitted by the portable Emergency Locator Transmitter.
Нет в документах 50 секунд! Есть 30 секунд задержки при ручной активации непосредственно на маяке. Потому возникает предположение, что DSB таким образом дополнительно наводит тень на возможность ручной активации сразу после Last FDR point.